Serniczki na zimno z galaretką herbacianą

Serniczki na zimno z galaretką herbacianą

Skład:


- 300g twarogu (u mnie taki w wiaderku do sernika)
- 1/2 małego jogurtu naturalnego
- cukier puder
- cukier kryształ
- herbata owocowa (u mnie Ogród Babuni Skworcu, skład: hibiskus BIO, jabłko, owoce czarnego bzu, kawałki czerwonego buraka, aronia, kawałki truskawki, owoce i liście czarnej porzeczki, malina, czerwona porzeczka)
- żelatyna spożywcza

Przygotowanie:
Najpierw przygotowuję galaretkę. Zaparzam herbatę, tak około 1/2 litra naparu. Dodaję cukier kryształ do smaku (u mnie 4 łyżeczki) i około 1 łyżeczki żelatyny. Mieszam, aż wszystko się dokładnie rozpuści. Po ostygnięciu wkładam do lodówki.

Teraz do twarogu dodaję jogurt i cukier puder (do smaku). Do szklanki nalewam 1/3 szklanki przegotowanej gorącej wody. Rozpuszczam tam 1 1/2 łyżki żelatyny. Po ostygnięciu mieszam z masą serową.

Gdy galaretka stężeje, kroję ją w kostkę. Część dodaję do masy serowej i delikatnie mieszam. Na spód pucharków (u mnie szklanek) nakładam warstwę galaretki. Na to wylewam ser i znów galaretka.

Wkładam szklaneczki do lodówki i po około dwóch godzinach deser jest gotowy.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania.

 
Nie wyrażam zgody na kopiowanie, powielanie lub jakiegokolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach tekstów i zdjęć z serwisu internetowego https://kuchniacodnia.blogspot.com/ bez mojej wiedzy i zgody (podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170)
zBLOGowani.pl