Ciasto pagórki jabłkowe

Ciasto pagórki jabłkowe
Składniki:
ciasto:
- 40dag mąki pszennej (u mnie typ 450)
- 190g margaryny roślinnej
- 1 łyżka jogurtu naturalnego
- 1 łyżka śmietany 18%
- 1/2 szklanki cukru pudru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
 

nadzienie:
- 4 i 1/2 jabłka
- mały cukier waniliowy
- 1 1/2 łyżki bułki tartej 


dodatki:
- cukier puder do posypania


Forma: u mnie duża blacha prostokątna 24 x 40 cm /ale wystarczy taka kwadratowa 24 x 24/

Przygotowanie:
Jabłka obieram i wydrążam środki. Dopiero wtedy przekrawam na pół.

Wszystkie składniki na ciasto przekładam do miski i zagniatam. Dzielę je na dwie części, jedna jest nieco większa od drugiej i od tej zaczynam wałkowanie. Ciasto powinno przypominać kwadrat, który przekładam do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Układam je na środku, powinno mieć też boki. 

Ciasto obsypuje bułką tartą, na nie układam jabłka, u mnie w rządkach po 3 połówki, w odstępach około 1cm. Pomiędzy jabłka wysypuję cukier waniliowy. Na wierzch nakładam drugą część ciasta, z której zrobiłam kwadrat odcinając trochę ciasta. Łączę górę ciasta z dołem dokładnie. Z reszty ciasta wycinam serduszka i przyklejam je na łączeniach, by lepiej się trzymały, posmarowałam je lekko wodą. Gotowe wkładam do nagrzanego piekarnika.

Temperatura piekarnika: 180 °C
Czas pieczenia: około 50 minut

Ciepłe posypuję cukrem pudrem. Jest naprawdę mocno jabłkowe.

(Źródło przepisu: ABC Mojej Kuchni)

Wypiek bierze udział w akcji Ciasto na niedzielę.
Piekłam razem z:
Różowa kuchnia 
Smaczne przepisy
Moje domowe kucharzenie
Eksplozja Smaku
Ala piecze i gotuje
Moje Małe Czarowanie
Kulinarna Maniusia
Izioni Pyszne Smaki

7 komentarze:

  1. Dziękuję za wspólne pieczenie - ciasto jest rewelacyjne

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe ciasto. Dziękuję za spotaknie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne było...dzięki za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Agnieszko ciasto pyszne :) Dziękuję za wspólne pieczenie .

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie słodkie te serduszka zrobiłaś, rewelacja. Dzieki za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne ciasto ci wyszło, dziękuje za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi nie starczyło ciasta na te serduszka z boczku :) dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania.

 
Nie wyrażam zgody na kopiowanie, powielanie lub jakiegokolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach tekstów i zdjęć z serwisu internetowego https://kuchniacodnia.blogspot.com/ bez mojej wiedzy i zgody (podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170)
zBLOGowani.pl