Placki warzywne (z cukinii)

Placki warzywne (placki z cukinii)
Do tych placków wykorzystałam moje ostatnie cukinii, ze względu na mróz zebrałam je jeszcze bardzo małe.

Składniki:
- młode cukinie (ilościowo około pół większej cukinii)
- ziemniak
- marchewka
- 1/2 cebuli
- jajko
- mąka pszenna do zagęszczenia
- około 1/2 łyżeczki soli
- pieprz czarny mielony
- suszona bazylia

dodatki: 
- olej rzepakowy do smażenia

Przygotowanie:
Marchewkę, ziemniaka i cebulę obieram, z cukinii obcinam tylko końcówki. Warzywa ścieram na tarce o drobnych oczkach lub za pomocą robota kuchennego. Dodaję jajka, przyprawy i mąkę (kilka łyżek), by masa nie była zbyt rzadka. Smażę na rozgrzanym oleju na patelni z każdej strony na rumiano. Odkładam na ręcznik papierowy do odsączenia.

Tym razem placki cukiniowe podałam z sosem pieczarkowym.


Wegetariański obiad V Jesień pełna warzyw

5 komentarze:

  1. Tego przepisu nie znałam,jest świetny.Ja zawsze kroję cukinię w plasterki,panieruję jak schabowego i zmażę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze sporo cukinii mam w swoim ogrodzie i już prawie wszystko z niej robiłam, włącznie z ciastem, pasztetem i konfiturami ;)
      A w panierce jest pyszna.

      Usuń
  2. mmm mam akurat cukinie zalegajace w lodowce, moze sie skusze :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam! Uwielbiam te placuszki! :) Zapraszam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania.

 
Nie wyrażam zgody na kopiowanie, powielanie lub jakiegokolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach tekstów i zdjęć z serwisu internetowego https://kuchniacodnia.blogspot.com/ bez mojej wiedzy i zgody (podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170)
zBLOGowani.pl