Sałatka z olejem z wiesiołka

Sałatki to nie tylko szybkie, często barwne przekąski, ale także bardzo zdrowe dania. Ja polecam tym razem sałatkę na bazie sera typu włoskiego z dodatkiem świeżych warzyw, ale także ze zdrowymi olejami. Oprócz oleju rzepakowego dodałam olej z wiesiołka, który doda naszej potrawie ziołowego posmaku i dodatkowych walorów prozdrowotnych.

Sałatka w wykonaniu jest prosta i dodatkowo bogata w nienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3 i Omega-6.

Sałatka z olejem z wiesiołka

Składniki:
– ser biały typu włoskiego 250g
– mix sałat: endivia escarola, endivia frisee, roszponka, cykoria radicchio (około 80g)
– 2 średnie pomidory
– pół cebuli
– sól himalajska
– pieprz czarny
– 2 łyżki oleju z wiesiołka
– 1 łyżka oleju rzepakowego

 
Przygotowanie:
Ser kroję w kostkę i przekładam do miski. Zalewam go olejami. Przyprawiam świeżo zmieloną solą oraz pieprzem. Pomidory kroję w kostkę, cebulę w drobną kostkę. Dodaję do miski wraz z sałatami porwanymi na mniejsze kawałki. Wszystko dokładnie mieszam i tak powstaje kolorowa smaczna sałatka.


3 komentarze:

  1. Lubię takie sałatki. Oleju z wiesiołka w potrawach nie próbowałam jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  2. pycha, ja do sałatek używam wyłącznie sera feta, to mój ulubiony . i nie ważne czy to grecka czy inna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie sałatki mogła bym jeść codziennie

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania.

 
Nie wyrażam zgody na kopiowanie, powielanie lub jakiegokolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach tekstów i zdjęć z serwisu internetowego https://kuchniacodnia.blogspot.com/ bez mojej wiedzy i zgody (podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170)
zBLOGowani.pl