Wafle orzechowo-śliwkowe

Już po Wielkanocy, ale chciałam Wam jeszcze pokazać przepis na moje świąteczne wafle. Choć oczywiście można zrobić je na każdą inną okazję, a nawet bez okazji. W każdym razie u mnie w domu mam paru amatorów na te Wafle orzechowo-śliwkowe.

Składniki:
- paczka wafli kwadratowych
- 200g margaryny
- 2/3 szklanki mleka
- 3/4 szklanki cukru
- 1 czubata łyżka naturalnego kakao
- 1 szklanka tartych orzechów włoskich
- 1/4 szklanki tartych migdałów
- powidła węgierkowe

Przygotowanie:
Gotuję mleko wraz z margaryną, cukrem i kakao. Po zagotowaniu dodaję orzechy i migdały. Zmniejszam ogień i gotuję około 10 minut. Co jakiś czas mieszam masę. Gdy zgęstnieje, odstawiam do wystudzenia.

Rozkładam wafle i smaruję jeszcze lekko ciepłą masą orzechową na przemian z powidłami śliwkowymi. Tym razem trzy warstwy to śliwka reszta, to masa orzechowa. Całość chowam w lodówce na kilka godzin. Najlepiej na wierzchu położyć deskę do krojenia, a na to coś ciężkiego. Wtedy masa ładnie sklei wafle.


Całość obwijam oczywiście folią do żywności Stella. [opinia: Folia dobrze przywiera i chroni żywność przed wysuszeniem. Opakowanie dodatkowo wyposażone jest w ząbki, którymi idealnie można ją uciąć. Akurat taka mocna folia przydaje mi się w codziennym przechowywaniu żywności w lodówce].


9 komentarze:

Zapraszam do komentowania.

 
Nie wyrażam zgody na kopiowanie, powielanie lub jakiegokolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach tekstów i zdjęć z serwisu internetowego https://kuchniacodnia.blogspot.com/ bez mojej wiedzy i zgody (podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170)
zBLOGowani.pl