Pierniki z białym lukrem

Odkąd w kuchni pomaga mi moja córeczka, pieczenie jest dla mnie jeszcze większą przyjemnością. A wypieki świąteczne, to nie tylko wspólne spędzanie czasu, ale poznawanie tradycji bożonarodzeniowych. Dlatego właśnie lubię te nasze wspólne pieczenie. I tak co roku już wspólnie robimy Pierniki. W tym roku córka moja zajęła się ich wycinaniem, a potem oczywiście dekorowaniem. Są to pierniczki, które są miękkie od razu już po upieczeniu.

Składniki:
ciasto:
- 550g maki pszennej (u mnie typ 405)
- 180g cukru
- 4 łyżki naturalnego miodu wielokwiatowego
- 130g masła
- 3 jajka M
- 27g przyprawy do piernika (jedno opakowanie)
- 1 czubata łyżka kakao
- 1/2 łyżki kawy rozpuszczalnej
- 1 łyżka sody oczyszczonej + 1 łyżka ciepłej wody
- 1 1/2 łyżki śmietany

lukier:
- 1 białko jajka
- około 1 1/4 szklanki cukru pudru
- kilka kropel soku z cytryny

dodatki do dekoracji:
- posypki Delecta (m.in. kolorowe mini piegi)
- pisaki lukrowe


Przygotowanie:
Zaczynam od odmierzenia składników. Masło, cukier, miód, kakao i kawę przekładam do garnczka. Podgrzewam do rozpuszczenia na małym ogniu. Do gorącej masy dodaję około 150 g mąki i mieszam. Odstawiam do całkowitego wystudzenia.

Jajka ubijam lekko trzepaczką. Do miski wsypuję resztę mąki oraz przyprawę do piernika. Dokładnie mieszam. Wtedy dodaję dopiero masę kakaową i jajka oraz sodę oczyszczoną rozpuszczoną w wodzie oraz śmietanę. Wyrabiam ciasto ręcznie na gładką masę. Dzielę je na pół i obwijam każdą kulę folią spożywczą. Odkładam do lodówki na kilka godzin. 

Schłodzone ciasto rozwałkowuję na grubość 4 mm. Wycinamy pierniki za pomocą różnych foremek. U nas to serduszka, ciastek i w tym roku także renifer.

Układam pierniki na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wkładam do nagrzanego piekarnika. Wyszło mi pierników w ilości trzech blach od piekarnika.


Temperatura piekarnika180 °C
Czas pieczenia: około 7 minut

Aby wykonać lukier, ubijam mikserem białko i powoli dodaję cukier, sok z cytryny, aż masa będzie odpowiednio gęsta.

Pierniki dekorujemy dopiero po całkowitym wystudzeniu. W tym roku użyłyśmy lukru z białka, pisaków lukrowych oraz najróżniejszych posypek.

Pierniki przechowuję w zamkniętych szczelnie pojemnikach.




Przepis na wypiek… ot tak… prosto z serca! Wypieczone święta - Boże Narodzenie 2016

10 komentarze:

  1. Pyszności! :-)
    Zdrowych, spokojnych Świąt Bożego Narodzenia oraz Szczęśliwego Nowego Roku! :-)

    Pozdrawiam,
    www.kosmetykiani.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają pysznie. Wesołych świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajna dekoracja, wyglądają pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne pierniczki. Częstuję się do kawki. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie wyglądają, ja jestem zakochana w piernikach, chociaż w tamtym roku ich niestety nie robiłam, w tym roku to nadrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubimy chrupać takie herbatniczki do herbaty zaparzanej na uzdatnionej wodzie :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania.

 
Nie wyrażam zgody na kopiowanie, powielanie lub jakiegokolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach tekstów i zdjęć z serwisu internetowego https://kuchniacodnia.blogspot.com/ bez mojej wiedzy i zgody (podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170)
zBLOGowani.pl