Placuszki jogurtowe z czerwoną porzeczką

Zainspirowana placuszkami w jagodowe kropeczki Gotuj z Cukiereczkiem i plackami jogurtowymi z truskawkami Tysi Gotuje postanowiłam i ja na śniadanie zrobić takie placuszki. W moim ogrodzie na razie jednak nie ma jagód ani borówek, a truskawki się już skończyły, dlatego zamiennie dodałam porzeczki i tak powstały placuszki jogurtowe z czerwoną porzeczką.


Składniki:
ciasto:
- 125 g jogurtu naturalnego
- 1/2 szklanki mąki pszennej
- 1 jajko
- 1 łyżka oleju rzepakowego
- 1 1/2 łyżki cukru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

dodatki:
- czerwone porzeczki
- olej rzepakowy do smażenia
- cukier puder do posypania

Przygotowanie:

Ubijam razem jogurt, olej, jajka oraz cukier. Dodaję resztę składników i miksuję na najniższych obrotach na gładką masę.

Na patelni rozgrzewam olej. Nakładam ciasto za pomocą łyżki tworząc kształt koła. Na mojej patelni mieszczą się po trzy placki. Gdy na wierzchu pojawią się pierwsze pęcherzyki, umieszczam tam po kilka pojedynczych porzeczek. Gdy placki się zarumienią, odwracam je i smażę przez chwilę drugą stronę. Wykładam na ręcznik papierowy.

Podaję na ciepło posypane cukrem pudrem.

Z tej ilości ciasta usmażymy placków w ilości 6 sztuk. Te placuszki jogurtowe to danie w sam raz na śniadanie.





2 komentarze:

Zapraszam do komentowania.

 
Nie wyrażam zgody na kopiowanie, powielanie lub jakiegokolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach tekstów i zdjęć z serwisu internetowego https://kuchniacodnia.blogspot.com/ bez mojej wiedzy i zgody (podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170)
zBLOGowani.pl